diumenge, 26 de maig de 2013

Com t'imagines les Escoles Waldorf?

Fins ara, hem pogut conèixer la història de la Pedagogia Waldorf, i les característiques d'aquesta.

En aquesta publicació ens centrarem en explicar com són les Escoles que segueixen aquesta pedagogia. Està clar que l'entorn i les instal·lacions han d'estar dissenyades d'una forma específica per tal de respondre als trets característics de la pedagogia Waldorf.

Per tal de fer més visual allò que explicarem, us pengem un vídeo on apareixen fotos d'una escola. La majoria són d'aquest estil.

Com hem pogut veure en el vídeo, les escoles Waldorf són completament diferents a la idea que tenim d'escola ordinària, que acostuma a ser un edifici alt i gran, amb aules separades i poc espais comuns, amb un pati que acostuma a ser una pista i en el millor dels casos hi ha espais amb construccions o sorrals.

Pel contrari, les escoles Waldorf són petites casetes; tenen cuina, una mena de menjador o sala polivalent on fan la majoria d'activitats i sobretot tenen un gran espai exterior. 

Aquestes escoles acostumen a ubicar-se en medis rurals, ja sigui al mig del bosc o en un poble petit. El mobiliari que les compon és molt natural. No hi trobarem pas cap objecte artificial o sintètic. Utilitzen materials com la fusta, la llana i la cera de les abelles per fabricar joguines i mobles. Les nines per exemple, són fetes amb llanes, els jocs de construccions amb troncs tallats,...

Amb aquest ús dels recursos naturals fomenten l'apropament dels alumnes cap a la natura. En les escoles ordinals, els alumnes estan sobre estimulats amb joguines, colors, recursos, etc, en canvi, en les escoles Waldorf els nens/es aprenen a apreciar allò essencialment necessari.

En conclusió, les escoles Waldorf s'assemblen més a una casa, és a dir a un lloc amb el qual el nen/a està familiaritzat que no pas a una institució externa a la família.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada